4 de febr. 2009

REAL O FICTICI ?


La modificació de les "ordenances fiscals" per l'exercici 2009 varen ser aprovades per l'equip de govern municipal de Mont-roig del Camp en un "ple extraordinari" , celebrat el pasat dia quatre de novembre de 2008 , amb un augment del 4.5 % per la majoria de les taxes municipals , que com consta en acta es l'IPC previst per l'any 2008
A Catalunya s'ha tancat l'any 2008 amb un increment del IPC (índex de preus al consum) del 1.6 %.
Amb dues excepcions , com son la taxa de l'aigua , que s'augmenta un 6.8 % , i la taxa de recollida de residus a mes de la neteja viaria que s'augmenta en un 15 %
En quant al subministrament de l'aigua podem considerar un augment raonable , ia que no pujava de preu des de l'any 2004 , i tenint amb compte el augment del IPC dels últims anys , queda encara per sota del seu preu real de cost.
Tot i aixo , amb una bona revisió de la xarxa municipal , i posant al dia els sistemas de contadors i connecxions per evitar el frau , es recaptaria mes i es cobriria tot el servei.
Capítol apart mereix el tema de la recollida de residus i neteja viaria , que s'augmenta en un 15 % , amb l'agrujant , que segons consta en acta tan sols es cobreix el 70 % del cost del servei , lo que significa que en el propers exercicis s'augmentarà el 30 % restan per tal de cobrir el cost total del servei , igualment també consta en acta , que en l'exercici actual el 30 % que falta el posaria l'ajuntament de les arques municipals.
Saben que el pressupost municipal ordinari , nomes es pot cobrir amb ingressos ordinaris , caldrà necessariament una reducció d'altres despeses ordinàries , com poden ser , festes , subvencions , etc....
Estem totalment d'acord amb el soterrament de contenidors , i amb la recollida selectiva , dons es positiu per l'imatge del nostre municipi , i pel tema d'olors i sanitat dels nostres carerrs i plaçes .
El que ia no queda tan clar , es si era prudent fer una inversio tan quantiosa pel tema de la neteja viaria , els nostres carrers estan fets un desastre i el treball de la maquina d'escombrar no llueix , ans al contrari deteriora encara mes , ( si això es possible ) , la pavimentació del nostres carrers.
Tot i tenint molt clar , que pel fet de la crisi econòmica no es pot deixar d'invertir en millores al servei del ciutada , estem convençuts de que el que s'ha de fer es buscar la formula de millora dels serveis , sense que o paguin tot els ciutadans , en una situació com l'actual , es evident que si es fes un bon pla d'AUSTERITAT , identificant i reduin totes aquelles partides on es possible estalviar , es podria mantenir i millorar la qualitat del serveis , sense necessitat de fer rascar la butxaca als convilatants .
Aquesta es la tasca d'un bon govern , fer grans despeses e inversions amb l'abundancia o sap fer tothom , el mèrit es donar els serveis necessaris i de qualitat quan manquen diners sense garregar-ho tot a les taxes.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Que sera prioritari,ques rasquin la butxaca els ciutadans ,o la reduccio o com a minim la congelacio dels seus honoraris.

Anònim ha dit...

I ara amb els del gas els carrers estan piyjor que abans, els estan deixant plens de pedaços que quean plou salten.
La manera que té l'Ajuntafem de retallar gastos no serà congelació dels sous dels alts càrrecs, serà acomiadar gent.Això sí l'alcalde té dues secretàries,no fos cas que hagués de treballar massa ell solet.

Anònim ha dit...

30 años han estado otros llenándose los bolsillos y haciendo menos
Una que habita en Miami

Anònim ha dit...

Acordarse de lo que hicieron los demas no va a solucionar el problema , los que estan ahora quien mas o quien menos llevan diez años algo abran aprendido , imagino que no tan solo lo malo.

Anònim ha dit...

Al que habita en Miami

Parece con tus palabras que justifiques la mala gestión, con los malos hábitos de póliticos que efectivamente se han llenado los bolsillos.
Ahora es el momento de demostrar la buena gestión de quienes han sido elegidos para administrar bien los recursos que no olvidemos son de todo el pueblo.
Muchas veces oigo "esto lo paga el ayuntamiento" como si no fueramos todos los ciudadanos quienes pagaramos,si cada uno en su casa es responsable de como administra sus ingresos, los regidores que están en el equipo de gobierno deben serlo especialmente ya que administran unos recursos que son de todos y los que están en la oposición deben velar para que asi sea y si no denunciarlo.
Realmente me da pena ver que la función política está tan degradada ,que parece que el estar en el ayuntamiento solo sea para administrarse para uno mismo o para un círculo que le ha dado apoyos para llegar allí.
En estos momentos de crisis creo que es vergonzoso hacer ayuntamientos nuevos y tirar al suelo instalaciones ,cuando no hay suficientes plazas de guarderias, tener despachos enmoquetados y subir los impuestos de cosas básicas como el agua y la recogida de basuras.
Por lo que veo dentro de unos años podrás seguir diciendo lo mismo pero en vez de 30 serán 34 años que habrán estado llenandose los bolsillos y lo tendremos tan interiorizado que no sabremos distinguir si alguna vez alguien se presenta de verdad porque quiere un pueblo mejor , mas rico en todos los aspectos y con mejor calidad de vida .

Que puedas seguir habitando muchos años mas en tu urbanización.

Anònim ha dit...

Durante mucho tiempo pedimos que se solucionara el tema de la limpieza y ahora ya lo tenemos aquí, es normal que lo tengamos que pagar, si se tiene que recortar, que sea de otra parte como las fiestas, los sueldos más altos o el marketing del grupo político pero no de los servicios más necesarios.Los impuestos bien invertidos son nuestra calidad de vida. No tenemos que quejarnos por lo que se hace si no por lo que no se hace.

Anònim ha dit...

Parlant obres, qui farà les de l'avinguda? el nou ajuntament?i d'altres? del poble o de fora? amb gent de casa? ja que es faran sí o sí, almenys que tinguin en compta empreses del municpi i si potser repartir d'entre varies i no donar-ho a una sola millor.

Anònim ha dit...

Al anònim del 5 / febrer / 2009 19:14

estic molt d'acord en el teu comentari, fins a la part final del mateix. Potser no s'ha tingut en compte les condicions geogràfiques del nostre municipi en relació al nostre presupost anual.
Els contenidors soterrats son molt brillants i han enlluernat alguns dels nostres politics de torn, com ja és habitual.
Donar la gestió d'escombreries, impostos,aigues etc., a organismes supramunicipal, tan sols es pot fer per una millor qualitat de servei a millor preu, altres combinacions no són valorables i una defugida de responsabilitats per part dels qui ho fan.
El nostre municipi es sosten de turisme,construcció i agricultura. Tots tres sectors en regressió. Si tenim en compte els temps que corren, cal aplicar més que mai el, "compreu a casa veneu a casa i fareu casa". Potser hagues calgut pensar una mica més lluny del propi melíc.
Peró no cal que pateixin els nostres administradors pels errors, que ja els patim els administrats.
Per cert, desde que varem "REGALAR" la gestió a BASE, a que es dediquen els funcionaris que portaven recaptació. Mai ningú ens ho ha explicat.

Anònim ha dit...

Ei 1001 900.
Les haurien de repartir entre les empreses locals, peró no et facis il.lusions. Els asumptes foscos segueixen camins més segurs i normalment són foranis.
1001 900 tú ja m'entens.

bon dia